top of page
venner

Bestillingsinformasjon, retningslinjer og vilkår

1. Medlemskap

Er du medlem hos oss vil behandleren se det i din journal og prisen vil endre seg internt. Alle våre priser som du ser er ordinære priser. inkl. 25% mva. for de tjenester som er mva pliktig Medlemspriser vil alltid være rabaterte priser pr. time/tjeneste. Les mer om medlemskap.

2. Institusjoner

Er du fra en institusjon som omsorgsbolig, eldresenter, avlastnings hjem, mm, og ønsker å gjøre en avtale for å få en fast terapeut til beboerne eller bedrifter som trenger oppfølging av trening eller behandling til sine ansatt. Ta gjerne kontakt.

3. Forberedelser før hjemmebesøket

- Massasje

Pass på at du er klar til behandling, det vil si, ha håndkle, puter eller det du ønsker å ha på benken lett tilgjengelig. Massøren gjør klar benken mens du tar av deg klærna og gjør deg klar til behandling. Behandlingstiden begynner å utløpe 5 min. etter massørens ankomst. (Gjeller ikke ved førstegangs besøk). Hvis du har time kl. 13.00 og terapeuten kommer 12.55, begynner timen din å gå kl. 13.00. Hvis terapeuten kommer akurat på tiden, kl. 13.00, vil timen begynne å gå l. 13.05. Når du skal ha helkroppsmassasje og ønsker fotmassasje må føttene være rene før behandlingen starter. Gjør oppmerksom på at helkroppsmassasje gjelder kun 60, 90 og 120 min. med massasje da tiden under 60 min. ikke strekker til en helkroppsmassasje.

- Trening

Ha eventuelle treningsutstyr lett tilgjengelig, skal dere på gå tur eller ute å løper, prøv å vare klar til gå. Andre utstyr vil treneren ha med seg til deg.

- BA-BesøksAssistent

Her går BA inn i en avtale med deg etter hver time, eventuelt vil avtalen bli gjort via telefon før timen.

4.Helseerklæringsskjema

Helseerklæringsskjema må fylles ut til førstegang hjemmebesøk, helst før vi kommer til deg. Hvis vi må fylle ut sammen vil du miste en del av din oppfølgingstid. Våre terapeuter og treningsveiledere er godkjente av forbund og forening og derfor kreves utfylling av helseerklæringsskjema etter anbefalling fra våre støtteaparater. Du vil også motta en link til skjema på din e-post så fort du registrerer timen.

5. Klær

- Massasje

Undertøyet beholdes på under hele behandlingen. Har du ikke undertøy på vil terapeuten nekte å behandle deg, pakke sammen og gå. Faktura for massasje vil bli sendt uansett, i sin helhet.

- Trening

Ha på tøy etter avtalen du har gjort med PT. Hvis dere skal ut å løpe, kan du ha på deg klær du løper med. Hvis du og PT har avtalt å gå en tur. Kan du være klar til det med riktig tøy. Noen ganger trenger våre pasienter hjelp. Det kan vi avtale på forhånd.

- BA-BesøksAssistent

Timene er varierende og dette avtales på forhånd.

Mange eldrehjem er kjempe snille og gjør pasienten klare til vi kommer. Dette snakker vi med avdeling om og gjør avtaler direkte med de. Vi holder nærmeste pårørende / verge informerte.

6. Oppfølging av barn

I barnemassasje til du har fylt 18 år kreves at en voksen er lett tilgjengelig under hele oppfølging. Ved massasje skal dørene være åpne og en voksen tilstedet. PT/treningsveilder vil hjelpe barnet under 18 år med trenings veiledning, f. eks. hvordan løpe riktig, hvordan lofte opp vekter riktig. Det er mange som har treningsutstyr hjemme. Det er viktig å få riktig veiledning slik at musklene eller ledd ikke får en eventuelt skade på pga feil løping eller løft av vekter.

7. Avbestilling

Ved avbestilling må du avbestilling 24 timer før avtalt time. Avbestilling under 24 timer vil avbestillingsgebyr komme i sin helhet.

Ved terapeutenes oppmøte der det ikke er mulig med oppfølging eller behandling og ikke kan gjennomføres av div. årsaker vil det bli fakturert for timen i sin helhet. Avbestilling ved sykdom eller andre årsaker og du bor i en omsorgs institusjon er det enten institusjon, nærmeste pårørende eller verge som har ansvaret om å gi beskjed til oss i god tid. Kommer beskjeden under 24 timer vil det bli fakturert for timen i sin helhet. Gjeller ikke dødsfall.

Ønsker du å endre tid på timen din må det gjøres 24 timer før. Ved endring etter 24 timer før din behandling vil behandlingen bli fakturert som avbestilling i sin helhet.

Ved medlemskap vil du få 10% rabatt på avbestillingsgebyret og hvis du har en intern-avtale får du rabatt på 60%.

8. Betaling

Vi er innom mange pasienter i løpet av en dag. Vi har mange pasienter som har lav imunnforsvar og vi må ta hensyn til det, for å unngå smitte av sykdommer. Vi har brukt antibac på terminalene, men det har ført til ødlagt utstyr, derfor har vi valgt å sende faktura. Spesifisert faktura vil komme i starten av mnd. for timene du har hatt i løpet av forrige mnd. Vi har ikke vipps.

Faktura kan også stå på pasienten men blir sendt til nærmeste pårørende/verge.

Faktura blir i utgangspunktet sendt på e-post.

Ønsker du faktura på annet vis, så er fakturagebyr lik vår kostnad å sende gebyret.

- Faktura pr. e-post: 0 kroner

- Faktura pr. sms, e-vipps eller brevpost: mindre enn 10 kroner (nøyaktig beløp varierer)

Alle prisene er inkl. mva.

9. Parkering

Vennligst skriv kort om parkeringsmulighetene i kommentarfeltet ved bestillingen eller send oss gjerne en SMS.

NB! Spesielt for Oslo: Det er viktig at du skriver parkeringsmuligheten slik at vi kan beregne litt ekstra tid.

        Finner ikke vi parkering og tiden begynner å renne ut, så må vi dessverre kjøre videre til neste pasient.

10. Klage på markedsføring

Henvendelser om markedsføring av alternativ behandling skal rettes til Forbrukertilsynet som rettsinstans, jf. forskrift nr. 1501 om markedsføring av alternativ behandling av sykdom. Forbrukertilsynet har utarbeidet egne retningslinjer for markedsføring av alternativ behandling.

Du kan også kontakte oss på post@fysikalske-hjemmetjenester.no for å klage på markedsføring.

11. Brukeromtaler

Samtlige brukeromtaler kontrolleres for upassende innhold. Vi kontrollerer at de ikke er i strid med loven (Forskrift om markedsføring av alternativ behandling av sykdom §2). Ulovlig og upassende innhold fjerner vi.

Vi kontroller at alle våre brukeromtaler er sendt inn av ekte kunder og reelt beskriver deres erfaring med oss.

 

Våre omtaler legges ut på to steder. 

Det første stedet er vår Google Business profil.

Her modereres det automatisk av Google i tillegg til at vi sjekker våre systemer for at personen som legger ut har mottatt våre tjenester. Vi sender inn klage til Google på innlegg som vi mener enten bryter loven, eller som kommer fra noen som ikke har benyttet våre tjenester.

Om du vil legge ut omtale på Google, så ber vi om at du ikke beskriver forbedring av konkrete lidelser/sykdommer. For eksempel "Dette stoppet migrenene mine" er ikke tillatt. Beskriv heller f.eks. at behandlerne var hyggelige og imøtekommende. Dette er fordi din omtale anses som del av vår markedsføring og da kan den ikke stå i strid med lovverket eller Forbrukertilsynet sine retningslinjer.


Det andre stedet er under "tilbakemeldinger" på vår nettside. 

Tilbakemeldingene blir sendt inn via vårt journalsystem, eller e-post etter at behandling er utført. Journalsystemet lar oss enkelt og svært sikkert kontrollere at tilbakemeldingen er ekte. Tilbakemeldingene som er tilgjengelig på nettsiden er bare et utvalg. Vi garanterer ikke at din tilbakemelding blir publisert på vår nettside.

I senere kommunikasjon for oppfølgning kan vi anmode til å skrive en brukeromtale, både på Google og for bruk på nettsiden.

brukeromtaler
Faktura
bottom of page