top of page
Personvern | Fysikalske HjemmeTjenester AS

Personvernserklæring – våre retningslinjer

Som godkjente behandlere er vi pliktet til å føre journal. Vi bruker EasyPractice som journalsystem, og de har sin egen personvernerklæring tilgjengelig her (engelsk)

  • Våre pasienter må samtykke ved booking av time, det samtykkes for lagring av:

    • Fullt navn: Registrering av fullt navn, navn og etternavn er viktig da vi må registrere timene til riktig pasient vi skal behandle. 

    • Telefonnummer: For å kunne ringe deg, sende påminnelse av time som har blitt booket og oppfølging. 

    • E-post: For å sende bekreftelser på timebestilling, påminnelser av timer som har blitt booket og fakturering.  

    • Adresse: For at behandleren skal kunne komme å behandle deg, da vi har hjemmetjenester, for fakturering. 

  • Føring av lett journal: Vi registrer hvordan det gikk under behandlingen, eventuelle plager som behandleren og pasienten snakket om før behandlingen og hvordan pasienten følte seg etter behandlingen. 

  • Oppfølging: Hvis det er en stund siden du har tatt behandling kontakter vi deg via telefon, sms eller mail for å minne deg på at det er stund siden og er tid for oppfølging. 

  • Kalenderbooking: Vi bruker eget system til kalender fra EasyPractice hvor alle opplysningene dine er godt lagret og det er kun behandlerne som behandler deg som har tilgang til dine opplysninger. Det vil si at hvis du bor i Oslo og har en behandler der, vil ikke behandler i Drøbak se dine opplysninger.

  • Avbestillinger: Ved avbestilling under 24 timer før behandling, vil du bli fakturert 680 kr + mva. som avbestillingsgebyr. Ved massørens oppmøte der massasjen ikke kan gjennomføres av div. årsaker vil massøren ta betaling for timen i sin helhet, av massasjen du har bestilt. Gjelder ikke dødsfall.

  • Fakturering: Vi har valgt å fakturere alle våre pasienter. Vi bruker Fiken som vårt faktureringssystem. Derfor kreves både fullt navn, fødselsdato, telefonnummer, e-post og din adresse. Vi fakturer i slutten av hver måned og sender faktura på e-post. Ønsker du faktura på en annen måned så gleder følgende priser. Vi gjør deg oppmerksom på at prisene er med merverdiavgift:

    • Faktura via mail 0.-

    • Faktura via sms 20.-

    • Faktura via vipps 50.-

    • Faktura via post 100.-

  • Våre tiltak for retningslinje, vi har en som kontrollerer stadig og går gjennom for å se om våre retningslinjer blir fulgt. Du har rettighet til å be oss om å slette deg fra vårt system når du ikke ønsker videre oppfølgning. 

  • Vi har delt våre pasienter i to grupper, "medlemmer" og "ikke-medlemmer". Pasienter som er medlemmer hos Fysikalske HjemmeTjenester AS får lavere pris på behandlingene de selv velger fra våre tjenester. Pasienter som er ikke-medlemmer betaler ordinær pris.

  • Våre opplysninger blir tatt vare på hos EasyPractice. Det er et sikkert system som vi bruker for å ta trygt vare på dine opplysninger. Når du ber oss om å slette deg fra systemet vil alle dine opplysninger bli fjernet og slettet. Ingenting blir tatt vare på. 

  • Vårt formål er å kunne behandle deg og følge deg opp på best mulig måte. Av den grunnen er nevnte opplysninger nødvendig for at behandleren skal kunne bli kjent med deg og tilrettelegge behandlingen etter din kropp.

  • Om du ønsker et brev for oppfølgning til lege, forsikringsselskap, en annen behandler eller lignende så kan dette avtalt og utlevert. Brevet blir utlevert enten personlig fra pasientens behandler eller sendt i posten. Hverken journalopplysninger eller brevet for oppfølgning kan sendes via e-post eller SMS. Dette koster 200 kr og du kan få det utlevert neste avtalte time.

  • Vi driver ikke med gjenbruk av opplysninger eller arkivering, dine opplysninger blir tatt vare på til du ikke ønsker å bli fulgt opp lengere. Når du blir slettet fra vårt database blir dine opplysninger også borte. Vil du ta vare på notater vi har gjort gjennom behandlingstiden må du ringe oss og be om det, ellers går det tapt. 

  • Det er kun du som velger hvor mye opplysninger du vil dele med oss. Vi har taushetsplikt på lik linje som helsepersonell og opplysninger som du deler med oss vil ikke bli brukt til noe annet enn akkurat det formålet FHT har. 

  • Vi har to forskjellige funksjoner for booking av time. Den ene er at du booker en vanlig time uten innlogging. Den andre er logging. Ved innlogging kan du holde kontroll på hvor mange timer du har hatt og når neste timen din er. Du kan logge inn enten med e-postadresse eller Facebook-konto. 

  • Vårt tiltak for å hente riktig opplysninger er at når du booker en time får du spørsmål om godkjenning av din adresse, telefonnummer og e-post. Dette er også viktig for oss for å komme til riktig adresse når du booker time og at fakturaen kommer til riktig person. 

  • Vi ber deg om samtykke ved booking av time, alle pasienter som booker time hos oss skal samtykke, det er viktig for oss at du er opplyst om våre retningslinjer for personvern.

  • Det er FHT sitt ansvar å ta vare på dine opplysninger sikkert og trygt. Du har rett til å ta kontakt med oss hvis vi har gjort feil. 

  • Du kan lese om GDPR-praksisen til EasyPractice her: https://easypractice.net/nb/general-data-protection-regulation-gdpr/

  • Vi har noen ganger kampanje på Facebook. Dine opplysninger som navn, telefonnummer og e-post som blir registrert i Facebook sin kampanje blir slettet etter 30 dager. Men de opplysningene du gir på Facebook vil bli registrert i vårt journalsystem slik at vi tar vare i en sikrere database/system. 

  • Vi er pliktet til å føre Helseerklæringsskjema, når skjemaet blir sendt så blir det lagret i databasen til EasyPractice. Om informasjon sendes via vår nettside så gjelder også vår nettsideleverandør sine retningslinjer for personvern, tilgjengelig her: https://no.wix.com/about/privacy

  • FHT har valgt å slette alle opplysninger du fyller ut på helseerklæringsskjema slik at kun blir lagret ett sted, hos EasyPractice.

bottom of page